Ce presupune arhivarea electronică conform legii?
Arhivarea electronică conform legii vizează crearea, păstrarea, interogarea și utilizarea documentelor în formă electronică.
Arhivarea electronică conform legii vizează crearea, păstrarea, interogarea și utilizarea documentelor în formă electronică, arhivate sau care urmează a fi arhivate într-o arhivă electronică, urmărind prevederile impuse de Legea nr. 135/2007 și legea nr. 16/1996 cu completările și modificarile ulterioare, respectând normele de prelucrare, acces și protecția informației cu caracter public sau privat.
Documentele electronice arhivate conform legii trebuie să fie stocate într-un centru de date acreditat ce corespunde normelor de securitate și verificărilor periodice impuse de Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale conform deciziei 493/2009.
Astfel, pentru a putea realiza arhiva electronica conform legii trebuie îndeplinite următoarele criterii:
a. Deținerea unui centru de date acreditat MCSI
- Deținerea unei aplicații de management al arhivei electronice conform normelor MCSI
- Titlul de Administrator de arhivă electronică acreditat MCSI
Arhivarea electronică conform legii se aplică tipurilor de documente specificate prin lege cu regim de păstrare pe o perioadă fixa de timp, emise exclusiv în regim electronic. Vorbim aici de documente de tipul contractelor, polițelor de asigurări, fluturașilor de salariu, statelor de plata, declarațiilor ANAF.