Cum păstram autenticitatea documentelor arhivate?
Păstrarea autenticității documentelor arhivate prin securizarea identității clientului sau a persoanei care a emis documentul, se face prin aplicarea unei semnături electronice extinse sau prin schimb electronic de date.
Păstrarea autenticității documentelor arhivate prin securizarea identității clientului sau a persoanei care a emis documentul, în numele și în contul acestuia / acesteia, se face prin aplicarea unei semnături electronice extinse sau prin schimb electronic de date.
Semnarea electronică a documentelor de către administratorul arhivei electronice, cu semnătură electronică, atestă și faptul că documentul respectiv are valoare de original sau copie, conform hotărârii titularului dreptului de dispoziție asupra documentului. Documentele electronice, astfel identificate, sunt arhivate în locația stabilită de administratorul de arhivă electronică acredită MCSI.
Autenticitatea documentelor arhivate în centrele de date autorizate prezintă și referiri la proprietarul documentului original și locația în care acesta poate fi regăsit, dar și la metoda de transfer utilizată, dispozitivul hardware și programul software utilizat. Opțiunea de păstrare a autenticității documentelor prin semnarea electronică extinsă a documentelor atestă și faptul că documentul a existat în original la un moment dat, iar marca temporală redă momentul exact la care a fost arhivat documentul în arhiva electronică.